زهرازهرا، تا این لحظه: 16 سال و 11 روز سن داره

زهرا امانت الهی

مصرف دارو

1391/5/20 2:03
نویسنده : مامان و بابا
340 بازدید
اشتراک گذاری

زهرا چند روزیه مریضه

سرفه همراه خلط بدون تب و هر علامت دیگه

دوبار رفتیم دکتر . الان تقریبا خوب شده ولی هنوز مدت داروش باقی مونده. خدا کنه تشخیص دکتر درست بوده باشه ( سرماخوردگی + حساسیت )

و اما

در زمینه دارو دادن به زهرا میتونیم بگیم تقریبا مشکلی نداشته ایم او به راحتی سر ساعت دارو هایش را دریافت میکنه حتی اگه خواب باشه اگر چه بعضی اوقات بدقلقی می کنه ولی در کل در دریافت دارو سر براهه !

او به راحتی شربتا رو می خوره اگه قرص داشته باشه مصرف می کنه و راحت تر از اونا آمپول می زنه !فقط در دریافت اسپری ها به خصوص برای بینی کمی بازی در میاره ولی اسپری های دهانی رو مشکلی نداره .

شاید رویه زهرا برخلاف خیلی از کودکان دیگه باشه به خصوص در آمپول اما چرا ؟

دلیل اصلی اون اینه که ما در مورد داروها هیچوقت به زهرا دروغ نگفتیم همینطور در مورد دکتر رفتن و معایناتی که دکتر انجام میده . همیشه در مورد نقش میکروبا  و دارو ها در بدن توضیحات مفصل ولی ساده ای بهش دادیم حتی وقتی که می خواسته آمپول بزنه در مورد درد داشتن اون بهش دروغ نگفته ایم.و یا هیچوت دارو و آمپول و دکتر را وسیله تهدید اون نساخته ایم

زهرا الان اطلاعات خوبی در مورد میکروبا و راههای ورود اونا به بدن و کارکردشون داره همچنین در مورد نقش داروها و گلبولهای سفید چیزای زیادی میدونه به اضافه کارایی که باید انجام بدیم تا میکروبا مارو مریض نکنن.زهرا همچنین اطلاعات زیادی در مورد بدن خودش و کارکرد اندام های درونی و جایگاه اونا داره که این اطلاعاتو از توضیحات ما ، لوح های فشرده و برنامه های تلویزیونی حتی از فیلمهای مستند شبکه 4 و ... دریافت کرده است. همه ی اینها نتیجه کنجکاوی های او در مورد بدن خودش است .یادمه زمانی که زهرا دو سالش بود گیر داده بود به قوزک پاش که چرا استخونش بیرون زده و باید اونو درآورد تا صاف بشه !

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)