زهرازهرا، تا این لحظه: 16 سال و 4 روز سن داره

زهرا امانت الهی

4 مهارتی که کودک قبل از شروع سال تحصیلی باید یاد بگیرد

1391/5/19 8:12
نویسنده : مامان و بابا
708 بازدید
اشتراک گذاری

4 مهارتی که کودک قبل از شروع سال تحصیلی باید یاد بگیرد



 

4 مهارتی که کودک قبل از شروع سال تحصیلی باید یاد بگیرد

دستشویی رفتن:

بچه ها نمی توانند و نباید دستشوییخود را نگه دارند. با وجود این معمولامیبینیم کوچولو دوست دارد فقط دردستشویی خانه خودشان کارش را بکند و از دستشوییمدرسه می ترسد. بنابراین حتی قبل از شروع مدرسهنکات کلی و بهداشتی را که باید در دستشویی عمومیمدرسه رعایت کند، به او یاد دهید. حتی می توانید یکروز قبل از شروع سال تحصیلی از اولیای مدرسه اجازهبگیرید و فرزندتان را آنجا ببرید. یادتان باشد بگویید کهاین دستشویی به تمیزی دستشویی خانه نیست، اماتحملش تنها چند دقیقه است.

عادت کردن به محیط جدید:

به او بگویید همه بچهها اندازه اومیدانند و محیط مدرسه برایهمه آنها به اندازه تو خجالتآورو پراسترساست.اگر چند تاازبچهها از قبل یکدیگر را میشناسند،دلیلی ندارد احساس غربت کند. خودش به همکلاسیهاسلام کند، اسمشان را بپرسد، در مورد علایق مشترک،اسم آشنایان و... بپرسد و بگوید. به او یاد بدهید که اگریکی از همکلاسیها پیشنهاد دوستی اش را ردکرد، ناراحتنشود. محیط کلاس برای گوش سپردن به معلم و تعاملاتهنگام یادگیری است. دوستیها برای زنگ تفریح است کهآن موقع هم اگر شاگرد خوب، زرنگ و پرتوانی باشد، همهدوست دارند بیایند با او دوست شوند.

رفتار در مسیر خانه تامدرسه:

یک: اگر برای فرزندتانسرویس گرفته اید: یادشبدهید که در مینیبوسیا سواری دست و سرشرا از ماشین بیروننکند و داد و بیداد راه نیندازد که حواسراننده پرت شود. آشغال بیرون پرت نکند.اگر هم مدرسه ای هایش کار زشتی را انجاممیدهند و امتناع او را مسخره میکنند، ازآنها تقلید نکند. اگر ممکن است راننده را پیداکنید و فرزندتان را با او آ شنا کنید. از راننده بخواهید فرزندتان را جایی پیاده کندکه مجبور نباشد ازخیابان اصلی رد شود. به او بگویید جلوی مدرسه حواسشبه خیابان باشد و حین بازی با بچه ها جلوی ماشین هایدر حال تردد نپرد.

دو: اگر فرزندتان خودش باید به مدرسه برود: حتماچند بار مسیر رفت و برگشت را با او بروید تا با شروعسال تحصیلی مشکلی نداشته باشد. بسیاری از والدینیا خودشان دنبال فرزندشان میروند یا برای او سرویسمیگیرند . فرزندتان را از لحاظ روحی آماده کنید تا بابتاین موضوع احساس بی پناهی نکند. بگویید ما به تو وتوانایی هایت اطمینان داریم. می دانیم میتوانی مراقبخودت باشی. حتما مسیر ها و خیابان های پرتردد را برایعبور او انتخاب کنید. سوار شدن به اتوبوس یا مترو رایادش دهید. او سواد ندارد و نمی تواند روی وسایل نقلیه رابخواند. بگویید با رسیدن اتوبوس سریع از راننده مقصد رابپرسد. موارد خطر را یادش دهید و بگویید اگر مشکلیبرایش پیش آمد، چطور فرار کند یا عامل مشکل رابزند یا گاز بگیرد. کلید منزل را هم جایی از کیفشبگذارید که فقط خودش بداند.

غذا خوردن در مدرسه:

از همین ابتدا فرزندتان را بهخوردن خوراکی های سالم عادتدهید. دلیلی ندارد تمام خوراکی هایرنگارنگ سوپر را در کیف فرزندتان بگذارید. بهفرزندتان هم بیاموزید پاستیل، کیک، شکلات،بستنی، چیپس، پفک، اسنک و... هیچ سودی برای او ندارند. اگر لازم است با هم بنشینید پای کامپیو تر ومقالات را جستجو کنید و به زبان ساده و شیرین تغذیهسالم را یادش دهید. به علاوه، این خوراکی ها لابه لایدندان ها می مانند و سبب خرابی آنها می شوند. میوه هایسفت که پوستشان راحت جدا می شود یا باید آنها راگاز زد (به جای آبمیوه پاکتی)، نان، پنیر و گردو(گوجه را تکه نکنید زیرا آب زیادی دارد و تا زمانی کهفرزندتان آن را بخورد خراب می شود)، مغز ها، پاکت شیرکوچک (به جای شیر کاکائو)، خرما، حلوا، کلوچه و...به او بدهید. مضرات هله هوله ها را به او بیاموزید تا اگرهمکلاسی هایش خوراکیهای او را مسخره کردند بتواندجواب آنها را بدهد.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان تارا
18 شهریور 91 7:29
سلام ماشالا زهرا جونم خيلي باهوشه لينكتون كرديم عزيزان راستي تارا تو مسابقه ني ني باحجاب شركت كرده بهش راي ميدين؟ راي گيري شروع شده وبلاگ كودك من: www.koodakeman91.niniweblog.com/post347.php