زهرازهرا، تا این لحظه: 16 سال و 2 روز سن داره

زهرا امانت الهی

مایت

1391/11/12 3:41
نویسنده : مامان و بابا
303 بازدید
اشتراک گذاری

مايت ها  موجوداتی ميکروسکوپی هستند که به گروه کنه ها تعلق دارند ودر فضای داخلی اماکنی که ازرطوبت بالايی برخوردارند،زندگی مي کنند . مايت ها برای سلامتی انسان مضر هستند و اغلب باعث واکنش های آلرژيک مثل آسم می شوند . مايت هااز مواد آلی موجود در گرد و خاک خانه تغذيه می کنند که قسمت اعظم اين مواد آلی شامل سلول های مرده پوست بدن انسان ، قارچ ها وذرات ريز مواد غذايی پخش شده در سطح خانه است . مايت ها ذرات مرطوب را جذب می کنند . هر مايت بالغ هشت پا دارد . در فضای مرطوب در ملحفه ها به ميزان 12000 مايت در هر گرم از وزن ملحفه ها ديده می شود . طول عمر مايت های موجود در گرد و خاک خانه به طور متوسط معادل 80 روز است که در طی اين دوره مايت بالغ روزانه 1تا 2 تخم می گذارد . در دمای 6/26 درجه سانتيگراد و رطوبت نسبی 75 درصد ، تکامل تخم ها حدود سی روز به طول می انجامد .


مايت های گردو خاک خانه يکی از عوامل اصلی ايجاد حساسيت هستند . آلرژی هايی که مايت های موجود در گرد و خاک خانه ايجاد می کنند ، باعث بروز آسم ، آبريزش  بينی ، ريزش اشک از چشم ، عطسه ، مشکلات تنفسی و التهاب پوستی می شود . بهترين مکان برای مبارزه با مايت های موجود در گرد و خاک خانه ، اتاق خواب خانه است . اين موجودات ميکروسکوپی بر روی سلول های مرده پوست به عنوان يک منبع غذايی زندگی می کنند .

تمام بالش های و پتوها را داخل روکش های زيپ دار قرار دهيد ، بدين ترتيب مانع تماس مايت ها و ساير آلرژن ها با بدن شويد . تمام  پتوها ، ملحفه ها و روبالشی ها را با آب داغ (55درجه سانتيگراد يا بيشتر ) بشوييد .  از جارو های مويی دسته بلند برای جدا کردن گرد و خاک ديوارها استفاده نکنيد چون گرد و غبار زيادی را در هوا پخش می کند . از بالش هايی که با مواد متفرقه و حساسيت زا پرشده است استفاده نکنيد . با تهويه هوای داخل اماکن از جمع شدن رطوبت در فضای اتاق ها جلوگيری به عمل آوريد . به طور منظم نسبت به  نظافت اتاق ها اقدام نماييد و اتاق ها را از ذرات ريز مواد غذايی پخش شده پاکيزه نگه داريد . هرگز لباس ها را به صورت نم دار داخل کمد ها قرار ندهيد . هرگز ملحفه ها را به صورت نم دار مورد استفاده قرار ندهيد .جوراب های پوشيده شده و لباس های چرک را به هيچ وجه در محل خواب خود نگه داری نکنيد ، چون لباس های چرک مملو از سلولهای مرده پوست بدن انسان است که به عنوان منبع غذايی مايت ها مورد استفاده قرار می گيرد . از جمع کردن روزنامه ها و کاغذهای باطله در اتاق خواب بپرهيزيد .  تکاندن رخت خواب ها و شستن مکرر پتوها موجب کاهش دسترسی  مايت به غذا و در نتيجه کاهش تعداد مايت ها می شود .  اتاق های خواب و نشيمن بايد مرتب هوادهی شوند تا رطوبت آنها کاهش يابد .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

ابوالفضل و زینب
18 بهمن 91 10:55
ابوالفضل و زینب
19 بهمن 91 19:35
_________$$$$$$$$$$ ____________$$$$$$$$$$$ _____________$$$$$$$$$ _____$$$$$$_____$$$$$$$$$$ ____$$$$$$$$__$$$$$$_____$$$ ___$$$$$$$$$$$$$$$$_________$ ___$$$$$$$$$$$$$$$$______$__$ ___$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$$_$ ___$$$$$$$$$$$__________$$$_$_____$$ ____$$$$$$$$$____________$$_$$$$_$$$$ ______$$$__$$__$$$______________$$$$ ___________$$____$_______________$ ____________$$____$______________$ _____________$$___$$$__________$$ _______________$$$_$$$$$$_$$$$$ ________________$$____$$_$$$$$ _______________$$$$$___$$$$$$$$$$ _______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ _______________$$_$$$$$$$$$$$$$$__$$ _______________$$__$$$$$$$$$$$___$_$ ______________$$$__$___$$$______$$$$ ______________$$$_$__________$$_$$$$ ______________$$$$$_________$$$$_$_$ _______________$$$$__________$$$__$$ _____$$$$_________$________________$ ___$$$___$$______$$$_____________$$ __$___$$__$$_____$__$$$_____$$__$$ _$$____$___$_______$$$$$$$$$$$$$ _$$_____$___$_____$$$$$_$$___$$$ _$$_____$___$___$$$$____$____$$ __$_____$$__$$$$$$$____$$_$$$$$ __$$_____$___$_$$_____$__$__$$$$$$$$$$$$ ___$_____$$__$_$_____$_$$$__$$__$______$$$ ____$$_________$___$$_$___$$__$$_________$ _____$$_$$$$___$__$$__$__________________$ ______$$____$__$$$____$__________________$ _______$____$__$_______$$______________$$ _______$$$$_$$$_________$$$$$$$__$$$$$$ i love u