زهرازهرا، تا این لحظه: 16 سال و 9 روز سن داره

زهرا امانت الهی

رنگین کمان

1392/5/10 22:24
نویسنده : مامان و بابا
623 بازدید
اشتراک گذاری

چون در ساخت این کاردستی از کامواهای رنگی استفاده می شود و ممکن است شما به این تنوع رنگ کاموا بخاطر هزینه یا هر چیز دیگر دسترسی نداشته باشید ما پیشنهاد میکنیم که از نخ کوبلن دوزی استفاده کنید . نخ کوبلن هم برای این نوع کاردستی مناسب است .

ابتدا یک برگه آ چهار در اخیتار فرزندتان بگذارید و از او بخواهید که با آبرنگ کل صفحه را آبی رنگ کند تا آسمان آبی کاردستی آماده شود . برگه را بگذارید برای دقایقی تا خشک شود . سپس طرح اولیه رنگین کمان را روی کاغذ بکشید . کمان ها را با پرگار یا دهانه ی گرد ظروف مثل بشقاب و کاسه رسم کنید تا منظم و یک دست باشد .

سپس از قسمت داخلی رنگین کمان شروه به چسباندن نخ رنگی کنید . فرزندتان را در امر چسباندن یاری کنید . برای کودکان قبل از هشت سال این کار کمی سخت است اما اگر راهنمایی شما چاشنی کار شود بچه ها با علاقه و ظرافت به فعالیت می پردازند . نخ ها را به ترتیب رنگ های رنگین کمان روی کاغذ بچسبانید و انتهای آن را قیچی کنید . بهتر است بدون در نظر گرفتن اندازه ی احتمالی نخ مورد نیاز ، اول نخ را بچسبانید سپس انتهای آن را قیچی کنید نه این که نخ را به صورت احتمالی برش بزنید و سپس چسب بزنید .

برای ظرافت کار نخ کوبلن یا نخ کاموای سبز را به عنوان سبزه برای تزیین قسمت زیرین کار بردارید و آن را به رشته های کوچک یک و نیم تا دو ساننی متری برش بزنید و در کنار هم روی کاغذ بچسبانید .

در آخر هم برای زیبایی آسمان آبی چند گلوله پنبه را به به عنوان ابر روی آبی آسمان بچسبانید . حالا شما یک منظره ی زیبا از رنگین کمان ایجاد کرده اید .

شکل-سازی-با-کاموا

برای کاردستی زیبای فرزندتان یک قاب کاغذی بسازید و آن را به عنوان تابلوی دست ساز به دیوار اتاقش نصب کنید .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)