زهرازهرا، تا این لحظه: 15 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره

زهرا امانت الهی

تقویت مهارت های حرکتی با آموزش گیس بافی

1392/5/22 18:08
نویسنده : مامان و بابا
578 بازدید
اشتراک گذاری

در سایت نازک چندین تمرین مهارتی برای تقویت قوای جسمانی کودکان ارائه گردیده است . در این پست فعالیتی برای تقویت مهارت های حرکتی در کودکان ارائه شده است که می توانید آن را در ادامه مشاهده نمایید .

این فعالیت برای کودکان در مقطع پیش از دبستان و اول و دوم ابتدایی توصیه می گردد و موجب هماهنگی بین چشم و دست گردیده و در نتیجه برخی از مهارت های حرکتی را در کودکان تقویت می کند .

برای ساخت این کله ی فانتزی به یک بطری خالی نیاز دارید . این قبیل بطری ها معمولا برای نگهداری مواد غذایی خشک مثل چیپس و پفک ها ، گندم و … مورد استفاده قرار می گیرد و از جنس کاغذی است . اگر به این گونه بطری ها دسترسی ندارید از بطری خالی آب معدنی و نوشابه هم می توان استفاده کرد .

ابتدا بطری را رنگ آمیزی کنید و یک طرح فانتزی روی آن ایجاد کنید که برای کودکان جذابیت داشته باشد .

آموزش-گیس-بافی

سپس از بند های ضخیم مثل بند کفش استفاده کرده و سوراخ هایی را در محل رویش موی عروسک فانتزی روی بطری ایجاد کنید . نخ ها را از سوراخ ها عبور داده سر آن را گره بزنید تا موهای این عروسک فانتزی را بسازید .

آموزش-گیس-بافی-(1)

با پوشاندن درب ظرف عروسک فانتزی شما شکل طبیعی تری به خود می گیرد .

آموزش-گیس-بافی-(4)

حالا گیس بافی را به کودکان یاد بدهید و از آن ها بخواهید که با آزمایش و خطا و البته راهنمایی شما با بندهای کفش گیس ببافند . بچه ها به این کار علاقمندند مخصوصا اگر با دختربچه ها کار می کنید . ابتدا آن ها را به گروه های دو تا سه نفره تقسیم کنید و به ان ها اجازه بدهید با هر رنگ بندی که دوست دارند کار خود را انجام دهند . ممکن است تا یادگیری کامل گیس بافی زمان زیادی صرف شود . کافی است که این عروسک فانتزی را ساعت های استراحت در اختیار بچه ها بگذارید بچه ها بهترین یادگیری را از همکلاسیهایشان خواهند داشت .

آموزش-گیس-بافی-(3)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)