زهرازهرا، تا این لحظه: 16 سال و 3 روز سن داره

زهرا امانت الهی

پیشرفت های زهرا

1391/9/27 6:13
نویسنده : مامان و بابا
430 بازدید
اشتراک گذاری

با رفتن زهرا به مهد کودک خیلی از رفتارها و مهارتهایش تغییر مثبت کرده است .

1. مرتب مسواک زدن . زهرا از دو سال پیش مسواک می زد ولی با رفتن به مهد و گرفتن برچسب هر شب مسواک می زند و اصرار دارد حتما از نخ دندان و دهان شویه استفاده کند . و اگر یک شب مسواک نزده خوابش ببرد خیلی ناراحت می شود .

2. نخوردن هله هوله . خوردن میوه و غذاهای سالم .

3. رنگ آمیزی کردن . دو سال پیش زهرا را برای مدت کوتاهی گذاشتم کلاس نقاشی . ولی چون مربی اصرار داشت موقع رنگ آمیزی از خط بیرون نزند زهرا از کلاس استقبالی نکرد و من هم او را نبردم . ولی از آن به بعد زهرا از رنگ آمیزی متنفر بود و اصلا سراغ  مداد رنگیهایش نمی رفت . ولی امسال با زحمتهایی که خاله مریم کشید زهرا خیلی علاقه مند به رنگ آمیزی شده و خیلی خوب نقاشیهایش را رنگ می کند .

4. علاوه بر رنگ آمیزی زهرا پیشرفت خوبی در نقاشی نیز داشته . تا قبل از رفتن به مهد زیاد نقاشی نمی کرد و اگر نقاشی می کشید خیلی ابتدایی و ساده و حتما بدون رنگ بود . ولی الان خونه - درخت - رنگین کمان - ماشین - چرخه ی آب - انسان با تمام اعضا - پروانه - منظره - کوه - خورشید - ابر و........را می کشد .

5. خمیر بازی قبل از رفتن به مهد زهرا خیلی کم خمیر بازی می کرد ولی الان با توصیه های خانم مربی هفته ای یک بار خمیر بازی می کند .

6. اجتماعی تر شدن و خواندن شعرهایی که حفظ کرده با صدای بلند در جمع

7. علاقه  به نماز خواندن و حفظ سوره های توحید - ناس - کوثر .

8. آشنایی با امام حسین (ع) و قیام عاشورا . یک روز قصه ی حضرت ابوالفضل را برام گفت . اطلاعات خوبی در مورد امام حسین یاد گرفته است .

9. مستقل تر شدن و انجام بخشی از کارهای شخصی خودش به تنهایی

10 . زیاد شدن اطلاعات عمومی او در حیطه های مختلف که الان فرصت نوشتنش را ندارم .

بخش عمده ای از این پیشرفت های زهرا را مدیون زحمات مربی عزیز زهرا  سرکار خانم توفیقی هستم . و از زحمات ایشان متشکرم .   

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)