زهرازهرا، تا این لحظه: 16 سال و 2 روز سن داره

زهرا امانت الهی

بازدید از مهد

1391/11/27 9:08
نویسنده : مامان و بابا
377 بازدید
اشتراک گذاری

زهرا جان مدتی است که وقت نکرده ام وبت را up date کنم . ببخشید یه کم سرم شلوغ بوده . البته این به این معنا نیست که برای خودت وقت نگذاشته ام .

دیروز مهدتون مامان ها را برای شرکت در یک جلسه ی تربیتی دعوت کرده بود . این اولین جلسه ی رسمی است که به خاطر تو برگزار شده و من در آن شرکت می کنم . برنامه ی کلاسم را تغییر دادم . و با اینکه خیلی خسته بودم خودم را به موقع به جلسه رساندم . البته باید شرکت می کردم . مدیریت مهد زحمت کشیده بودن و خانم شیخ زاده که روانشناس کودک است را دعوت کرده بودند . جلسه به موقع و بدون تاخیر شروع شد . مدت جلسه کوتاه بود ولی مفید بود . خانم مشاور در رابطه با میزان بالای پرخاشگری در جامعه صحبت کردند . اینکه اخلاق  - رفتار و طرز برخورد والدین با همدیگر - با دوستان و افراد جامعه و با کودک بسیار مهم است . طاقت و صبر و حوصله ی کودکان خود را بالا ببرید . بچه نباید همه ی امکانات برایش فراهم باشد . در  برآورده کردن خواسته های کودک عجول نباشید و وبا تعویق انداختن آنها تحمل کودک را افزایش دهید.

والدین باید مهارتهای هفت گانه ی زندگی را آموخته و به فرزندان خود بیاموزند.

1. مهارت خودباوری ( خود شناسی _ عزت نفس )

2. مهارت همدلی

3. مهارت حل مساله

4. کنترل خشم

5. مدیریت بحران

6. مهارت تصمیم گیری و ارتباط موثر

7. مهارت جرات ورزی ( نه گفتن )

یادگیری این مهارتها فرد را در قبال مشکلات روانی واکسینه می کند .

در ادامه ی جلسه مادران سوالاتی در زمینه ی برخورد  با فرزندان خود مطرح کردند که به طور مختصر پاسخ داده شد . سوال مهمی که من داشتم : در آموزش قوانین به بچه های زیر هفت سال باید چه روشی را به کار ببریم ؟

در مورد کودکان زیر هفت سال هرگز نباید دستور دهیم . بلکه باید از آنها در انجام امور همکاری و مشارکت بخواهیم . والدین الگوی مناسب و خوبی باشند .

به منظور بالا بردن اعتماد به نفس کودک در جمع به او مسوولیت های کوچک (مثل پذیرایی ) بدهیم . برایشان حتما تولد بگیریم . به جای آنها حرف نزنید .

در انتها یک کتاب - یک مجله و سایت معرفی شد :

انسان در مسیر زندگی - دکتر محمد مجد تیموری- انتشارات بدر

مجله سپیده دانایی - انتشارات همشهری

سایت هشت بهشت

بعد از اتمام جلسه از فعالیتهایی که در مهد داشتی دیدن کردم . نقاشیهای اخیرت را با اول سال مقایسه می کردم . خلی پیشرفت کرده ای . کاردستی های قشنگی که درست کرده بودی و کتاب مفاهیم ریاضی و علوم که مطالبش را  به خوبی انجام داده ای . از مربی عزیزت باید ممنون باشی که با صبر و حوصله ی فراوان به آموزش شما پرداخته است . 

با مربیتون در مورد رفتارهایت صحبت کردم . خاله مریم به طور کلی از رفتارهایت در مهد راضی بود . اما در مورد  اینکه حساس هستی و زود ناراحت می شوی با هم صحبت کردیم . امیدوارم  که بتوانم این رفتار تو را به اعتدال برسونم . چون بیشتر از همه خودت اذیت می شوی .

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)